Novinky      0 hře      Obrázky      Ke stažení      Kniha návštěv     

 

Vítejte na stránkách věnovaných počítačové hře Lovec krys.

NOVINKY:

23.6. - Hra dokončena... STAHUJTE

20.6.2006 - Už se čeká jen na to, až budu mít dobrou náladu a hru dám ke stažení.
Co byste řekli na poledne dne 23.6.2006? Uvidíme jak se mi bude chtít.

19.6.2006 - Beta test - co k němu dodat? Dobrá, nějakou chvíli úspěšně probíhal, ale
je snad už lidským zvykem, že po chvilce začneme odpadávat jako mouchy.
Ano, tušíte správně. Už to nejde tak jak by mělo.

BEZ OBAV

Už mě nebaví dále čekat, všechny závažné chyby jsou opraveny.
Už zbývá jen poslední drobnůstka (konkrétně nahrávání hry z úvodního menu).
Hra by se tedy brzy mohla dostat do rukou všem, kteří na ni bedlivě čekají už pěknou chvilku.
Na co se čekalo? Až někdo hru dohraje - bez obav - na nejvyšší obtížnost to stejně asi nikdo z vás hrát nebude.
Pak je tu ten fakt, že hru jsem sám hrál a vše co znemožnilo dohrání bylo odstraněno. Na potřetí to hrát nebudu.

11.5.2006 - Dlouho tomu co jsem naposledy sdělil nějaké informace o průběhu vývoje projektu
Je tedy na čase chybu napravit a sdělit vám veselou zprávu:

KONEČNĚ PROBÍHÁ BETA TEST !!!

A snad ještě lepší zprávou pro vás bude, že hře díky tomu ubylo
mnoho chyb a celá věc se stává pro uživatele o něco snadnější.

29.3.2006 - Dnes pro vás nemám dobré zprávy. Ano, hra už sice nějaký ten pátek je dotvořena a
teoreticky hratelná, avšak beta test mě již podruhé v životě zklamal a musím tedy říct,
že nemám nejmenší představu o tom, kdy se hra dočká vydání.

Pokud jste si v Knize návštěv všimli nabídky lepší grafiky, pak vám ukáži jak "lepší"
by hra mohla být:

 Místo této helmy:

by hra mohla mít tuto helmu:

raději toho nebudu ukazovat více, nerad bych aby se někomu udělalo zle.


A nakonec to celé uzavřu dobráckým úmyslem onoho profesionálního grafika:

Mixér14 (08:42 PM) :
zdA
Mixér14 (08:42 PM) :
r
Likandro (08:42 PM) :
ahoj
Mixér14 (08:42 PM) :
jak si se rozmyslel?
Likandro (08:43 PM) :
Nic nebude
Mixér14 (08:45 PM) :
krypl?
Mixér14 (08:45 PM) :
za 400kč? nic?
Likandro (08:45 PM) :
NIC
Mixér14 (08:47 PM) :
? proč
Mixér14 (08:48 PM) :
name: Jindřich Pavlásek
key: 6F580ADB61A9FF3F22F9349D
tady je ta registračka tu si nech me je to jedno......
Mixér14 (08:48 PM) :
je to na 6.1
Likandro (08:48 PM) :
Dobře, takže se trošku zamysli a představ si situaci:
Přes rok si vyvíjíš hru, makáš na tom jak blázen, opravdu tě to stojí skoro všechno úsilí
a pak někdo přijde s tím že za 450 to od tebe jen tak "odkoupí".
Likandro (08:49 PM) :
Ten klíč mi je na nic... Nechtěl jsem ho, protože nepotřeboval... Tak ale díky :/
Mixér14 (08:51 PM) :
no je to šance něco vydělat!!!!! a ja sem jedinej blb co by to bral i za prachy...
kazdy by te poslal do prdele jenze ja pro prospěch tebe ........
piča a to me chceš říct že sem to registroval na hovno? ja mam registračku a ten nevim co sni
Mixér14 (08:52 PM) :
ja ti ji daval zdarma
Likandro (08:52 PM) :
Hele podívej se to není můj problém já ti říkal ať to neregistruješ dokud to nebude jistý,
já tu registračku nechtěl... a taky to nikomu za prachy nenabízím
Mixér14 (08:53 PM) :
jenže ja ti je nabizel............. jo neni.... a zase nejsem taký kokot jak vypadá mám keygen
...... a ten engiene si klidně udělám jenže sem to chtěl rychle takže sem ti dal nabídku
Mixér14 (08:54 PM) :
name: Sem kokot
key: 6F580A10BAC76B3F22F934D6
Likandro (08:54 PM) :
ok, takže není žádný problém : ) ... nemám vůči tobě žádný dluh protože tě to nestálo ani korunu
a ty to vlastně zvládneš sám, ne? takže sbohem měj se...
Mixér14 (08:54 PM) :
:-D taky utěk
Likandro (08:55 PM) :
Jaký útěk? :-D .... Jen si nepovídám s lidmi tvého ražení ... a tady už není co řešit
Mixér14 (08:56 PM) :
ja si zase nepovidam s tveho zařazeni
Likandro (08:56 PM) :
Jo, vždyť jo... jsme si úplně kvit, tak se měj...

Snad všem došlo, že chtěl pouze zdrojový kód hry a nic jiného. Tímto dnešní zprávu končím.

18.2.2006 - Také by se vám líbilo, kdyby hlavní hrdina ve zbroji vypadal takto:

Bohužel už vydání nemůžu dále protahovat, takže grafika se nijak nezlepší.
Ale alespoň jedna dobrá zpráva:
BUDE TO JIŽ BRZY

12.2.2006 - Už se to doopravdy blíží, možná dokonce za dva týdny by zde plná verze hry mohlo být.

Kdybych měl říct, co jsem za prázdniny udělal tak toho nebylo mnoho,
protože předělat něco ve hře začíná být čím dám tm složitější.
Ale abyste se dozvěděli alespoň něco, tak vás všechny mohu ubezpečit,
že už nebudete muset zdlouhavě klikat na další kolo a
cca 30 vteřin čekat než se dostanete na tah, když nikde v blízkém okolí nejsou žádné krysy.
Další věcí o které jste asi neměli ponětí bylo špatné nastavení krys v pozdějších úrovních hry.
Prostě na vás nestačili, tak jsem jim trochu vylepšil skilly.

30.1.2006 - Ne, dnes se nedozvíte, že hra byla vydána. Dokonce se ani nedozvíte žádné pozitivní,
ba dokonce ani negativní informace.
Vpravdě opět nemám mnoho času, takže tento týden se toho mnoho nestane.
Dovolte mi tedy alespoň říci něco o historii celého projektu.
Myslím, že některé příznivce by to mohlo příjemně potěšit.

Celé to začalo v době,kdy se na trhu pomalu začala objevovat stolní hra DooM.
Ona hra stojí cca 1 500kč, takže na koupi nemůžu ani pomyslet. Napadlo mě tedy,
co si někde sehnat pravidla a udělat podobnou (velmi podobnou) hru s krysími monstry. Poté se začal rýsovat příběh. Ten původní byl opravdu mnohem zajímavější
- však to budete moci posoudit sami. Jste školákem a propadli jste se tím poklopem,
co jsou jich všude po podlahách v každém školním komplexu plno, do složitého systému chodeb, kde pobíhají všelijakými chemikáliemi nadopované krysy.
Protože se stolní verzí by bylo mnoho práce, začalo se pracovat na PC hře. U zmíněné verze příběhu jsem ale nezůstal příliš dlouho a z Krys pod školou - jak se měla hra původně jmenovat
- se stal Rat Hunter . Příběh se však i v této fázi lišil od toho, který je ve hře nyní.
Byl sice čaroděj, ale nebyl slavný. Cestoval časem, vrátil se zpět a od naší moderní technologie si sliboval prodloužení života.
Už se to pravda neliší nijak zásadně, ale pořád tam nějaké ty odchylky jsou.

Doufám, že nyní už je snad každému jasné, proč má hra tak příšerný nekvalitní příběh a je tahová.
Zkrátka akční hra si lepší příběh nezaslouží a tahové je to především kvůli prapůvodní vizi. 

Co se týče toho jak hra měla být původně pojata, tak se mělo jednat spíše o malé dílko,
které mělo předcházet velké real-timové řeži Vampýr zrození.
Celé se to pak nakonec nějakým hnutím osudu zvrtlo a na hře,
která měla původně zabrat maximálně tři měsíce se stal projekt číslo jedna,
Vampýr zrození a všechny další projekty byli zrušeny a do maličké hříčky začali pozvolna přibývat další a další prvky.
Zprvu inventář nebyl vůbec plánovaný, stejně tak herní rám, střelba. Zkrátka původní vize hry byla spíše taková,
že budete procházet labyrintem s velmi úzkými chodbami - to bylo spíše kvůli tomu, že jsem nedokázal vytvořit podlahu tak, aby mohla tvořit větší plochy.
Po nějakém tom měsíci se stavy změnili a z labyrintu se stalo něco lepšího.
Prostě vše se postupně začalo zlepšovat - to je ale řekl bych vcelku pochopitelné.
Grafika se také cca v polovině vývoje hry výrazně zlepšila - nyní už bych sice zvládl lepší, ale už není ten čas co býval,
takže se předělávat nebude.

Myslím, že není nutné to tu všechno dále rozvádět. Nějakou malou představu o tom,
co si Lovec vytrpěl a jak to vůbec začalo vznikat jste určitě dostat museli.   

26.1.2006 - Konečně se Lovec krys dočkal svého úspěšného prvního dohrání!
Znamená to tedy, že už zbývá jen pár úprav. Následně ještě jedno dohrání a hra by se mohla vydat.
Neodvažuji se ale určit jak dlouho může oněch zmiňovaných "pár úprav" trvat..

Už je to pomalu tradicí na závěru každé novinky:

Nové obrázky! A hned čtyři!

25.1.2006 - Dnes přináším vesměs spíše dobré zprávy:

Už jsem vcelku opravil všechny zásadní chybky, které mě vesměs dost obtěžovaly.
Dnes jsem hru dohrál až do šestého levelu (tj. polovina hry)
a dokonce jsem byl spokojen i s obtížností!
Bohužel jsem se doslechl, že jsem asi jediný komu nynější obtížnost vyhovuje.
Zdá se tedy, že budu nucen v plné verzi udělat obtížnost nastavitelnou.
Dál se změnilo pár textů ve výukovém levelu.

Na závěr Vám ještě řeknu, že na stránce přibyl další obrázek ze hry
(konkrétně pátý level chýlící se spíše ke konci)

21.1.2006 o něco později - Ukazuje se, že vylaďování všech chybek
bude větší problém, než na jaký to původně vypadalo. Pokaždé, když už si myslím,
že se žádné další chybky neobjeví, začnu hru hrát znova
a zatím pokaždé (během dneška už potřetí) se ukáže, že něco někde bylo špatně.

A ještě jeden obrázek - level druhý, postava používá dva meče (vau!)

21.1.2006 - V nynější době se snažím hru dohrát a předělat věci, které nejsou úplně korektní.
Například dnes jsem to zapnul, hrál, hrál, vešel do druhého levelu, vzal luk, nakoupil šípy
a mohl jsem si říkat Pán smrti a života, protože s lukem to jde jak po másle,
takže musím snížit útoky způsobované šípy a začít hrát znova - není to krásné?

A abych nasytil lačné pohledy, přikládám obrázek ze hry (viz. Obrázky).

13.1.2006 - Po poměrně dlouhé odmlce, jsem se rozhodl uvést opět pár novinek.

Času na tvorbu není mnoho a vesměs pracuji jen o sobotách, takže je vám doufám jasné, proč jde vývoj hry tak pomalu. Navíc se mě samotnému už líbí jen nemnoho, takže opadla i dřívější chuť.
Ale abych to tu příliš nerozváděl:

Na hře se stále pracuje, v poslední době vcelku intenzivně a tak by se všichni,
kteří už ji dlouhou dobu očekávají mohli brzo dostat k tomu,
aby si ji konečně zahráli v plné a nezabugované verzi (což nemůžu říct o demu,
kde se pár chybiček objevilo, nebojte však (!) už jsou opraveny - pouze
ve verzi, která mi tu leží v počítači, demo se nijak nezměnilo.)
Ve hře přibylo spousta dalších prvků, tedy zas až taková spousta,
jak byste si asi obyčejně představili, jich není, ale pořád jich je mnoho.
Nechci zde uvádět přesný seznam, aby jste se také mohli na něco v blížící se plné hře těšit. 

Pokud chcete nějaké bližší informace, tak to nejjednodušší co lze udělat je zeptat se v knize návštěv.

Dnešní zprávě tedy budiž konec.

 

24.12.2005 - Dnes, na štědrý den, jsem se rozhodl ukázat něco ze hry celému světu. Jinak řečeno:

Zpívejte! Radujte se! Vyšlo demo Lovce krys!

Jako už předešlá dema obsahuje i toto demo dva levely, ale navíc má ještě výukovou mapu a menu!

STAHUJ

22.10.2005 - Dnes jsem konečně rozlouskl chybku, která mi obtěžovala život už od začátku vývoje:

Postavě občas zůstávala animace chůze i když stála a nyní (!) už se to nemůže stát!
Také jsem rozběhl klávesové zkratky a jejich vypsání při najetí na knoflík (jako nápověda).
A na stránky přibyla Kniha návštěv.

17.10.2005 - Víte, čím je dnešní den zvláštní? Je to přesně jeden rok, jeden měsíc
a jeden den od doby kdy byl započat vývoj Lovce krys.

Ale abych jen nežvatlal jen nezajímavé a nedůležité věci:

Změněny oči hlavního hrdiny.
Zkráceny texty ve výukovém levelu.
Přidáno menu.
Změněny stromy a tráva ve městě.
Nyní se pracuje na aplikování mnou vyvinutého message boxu(tabulka s textem) do hry,
takže už neexistuje nějaká šeredná tabulka, kterou vidíte v každé druhé GM hře.
Také byl sepsán úvodník do celého příběhu. úryvek:

"...Smrt po letech přišla pro něho.
Mřížím pomohla a krysy vypustila na něho.
Nikdo už si ho v té době nevšímal a nevěděl, že jeho život už dodřímal…
Jedno léto uběhlo a ovce mizeli.
Druhé léto uběhlo a krávy z ohrad do chřtánů Smrti běželi.
Třetí léto uběhlo a pastýři v kalužích krví se váleli..."

A to už je vše na co si vzpomínám.
Mimochodem: Plánuji přidat Knihu návštěv.
 

16.9.2005 - Kdyby beta test probíhal podle mých představ, pak bychom zde hru měli už nyní.
Ale bohužel se objevili jisté problémy ze strany beta testerů, takže hra vyjde o něco později.
Lze počítat až s dvou měsíčním zpožděním.
Toto zpoždění už ale není následkem neschopnosti beta testerů, nýbrž jejich (jeho) aktivností.
Hra samozřejmě neobsahuje tolik chyb, abych je musel  řešit dva měsíce, ale beta tester má určité nápady na zlepšení hry. Navíc se budu pokoušet o zrušení stereotypu, to znamená,
že přidělám nějaké mini hry a logické úkoly (tj. posouvání beden atp.)

A pokud někoho z vás snad zajímá co se zatím opravilo, pak se změnilo:

  • barva a umístění healthbaru (krys i hráče) 

  • přibyli ikonky jednotlivých vlastností hrdiny v panelu nástrojů.

  • kompletně se změnil běh obchodu (obchodník má vlastní inventář jako vy)

  • předměty lze brát pouze z bezprostřední blízkosti (tj. zhruba dvacet pixelů od objektu)

  • na ikonu přesýpacích hodin už nemusíte klikat přesně.

  • úprava tabulek s textem

  • oprava zvukových efektů

  • přibyla originální dosud nikdy neslyšená hudba

  • ... a samozřejmě se změnilo mnoho dalších podobných věcí na které si ani nemohu vzpomenout jak byli malé a pro hráče bezvýznamné. 

4.7.2005 - Dnes jsem dokončil beta verzi,
plná hra by tedy mohla být k dispozici ke konci prázdnin.